Използването на електронните услуги на Националния осигурителен институт (НОИ) е нараснало значително през последните 12 месеца. Това показва анализ на институцията за предоставените онлайн справки и административни услуги през 2019 г.

За миналата година заявките за достъп до е-услугите на интернет страницата на НОИ са достигнали 12,4 милиона, докато година по-рано те са били близо 10 милиона. Това показва разлика от 2,4 милиона на годишна база или увеличение от близо 25%.

Данните сочат, че за поредна година електронната услуга с най-голямо нарастване е „Справка за социално осигуряване по ЕГН – текущо състояние“, чието потребление се е увеличило повече от съществено и при 712 032 заявки през 2018 г. броят им е достигнал до 2 611 952 през миналата година. Сред справките със сериозно увеличение на използваемостта са още „Справка за регистрирани заявления за отпускане на парични обезщетения за безработица“ и „Справка за изплатени парични обезщетения за безработица“, като заявките за тях са нараснали съответно с 51% и 38%. От е-услугите, свързани с пенсиите, най-забележим е ръстът с 27% на справката за издадените пенсионни разпореждания. С над 50% се е покачило и общото потребление на административните електронни услуги на НОИ.

Анализът показва, че на стабилни нива остава и най-популярната е-услуга на института – „Справка за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване (ДОО)“. За поредна година клиентите са се възползвали от нея над 5 милиона пъти.

Националният осигурителен институт предоставя на своите клиенти повече от 70 електронни услуги – справки, е-услуги, административни услуги и др. Част от онлайн справките за осигурените лица са със свободен достъп, а за други се изисква наличие персонален идентификационен код (ПИК), който се издава във всяко едно от териториалните поделения в страната.

Skip to content
This site is registered on wpml.org as a development site.